For å åpne for synkronisering mellom Odoo og Google. Dette gjør du med å opprette et nytt Google API prosjekt.
- Gå til Google API konsoll og logg deg inn på din Google konto.
- Trykk på new project
- Gi prosjektet et nytt navn (som Google synk)
- Åpne prosjektet og trykk Enable APIs and Service
- Søk etter Google Calendar API ved å bruke søkefeltet og velg denne. Trykk Enable
Nå må du opprette Credentials
- Trykk på Create Credentials. Google vil da guide deg gjennom fire steg for å opprette API Credentials
- I det første steget velger du Google Calendar API og User Data
- I det andre trinnet, OAuth-samtykkeskjermen, skriv inn Odoo i feltet Appnavn, velg e-postadressen din for e-postfeltet for brukerstøtte, og skriv inn e-postadressen din for delen med kontaktinformasjon for utviklere. Klikk deretter Lagre og fortsett
- Hopp over det tredje trinnet, Scopes, ved å klikke på Lagre og fortsett
- I det siste trinnet, OAuth-klient-ID, velg Website application i feltet Application Type og skriv inn Min Odoo-database som navnet.
Under Authorized JavaScript Origins delen klikker du på + Add URI og skriver inn bedriftens Odoo URL-adresse.
Under Authorized redirect URIs klikker du på + Add URIs og skriver inn bedriftens Odoo-URL-adresse etterfulgt av /google_account/autentisering. Til slutt klikker du på Create og Done
Gå inn på kalender i CRM og Trykk på Synkroniser med Google