HMS System - how to

Her er en del tips og triks for hvordan man etablerer nye kunder, drifter og vedlikeholder HMS Systemet

Etablering av nye kunder

    1. Logg inn påhttps://www.alfahms.no/wp-admin. Logg inn med passord fra Lastpass (bruker er post@alfagruppen.no)
    2. Trykk på Alfa HMS på menylinjen oppe til venstre og velg kontrollpanel
    3. Velg Brukere og «legg til ny»
    4. Fyll ut skjemaet og sjekk at Rolle er satt til «Abonnent». Brukernavn og Epost kan gjerne være det samme.
    5. Det blir automatisk sendt en epost til kunden med instrukser på hvordan man skal logge seg inn men send i tillegg denne:

Hei
Velkommen som kunde på vårt HMS System. Du har nå fått tilgang til systemet. Det er et par ting vi vil gjøre deg oppmerksom på:

– Last ned risikoanalysen og tilpass den til din bedrift. Dette er kun et utkast.
-HMS Systemet har 2 dokument-kolonner. Den ene er et bibliotek der du finner mye informasjon og maler. Den andre er til opplasting av dine egne dokumenter. Her kan du laste opp alt som omhandler personalhåndtering og/eller dokumenter for utført arbeid og HMS Sikring. Dette kan være nyttig dersom det blir kontroll fra arbeidstilsynet. Eksempel på dette kan være bilder av stillas osv.

Innlogging:

www.alfahms.no
Brukernavn er din epost adresse
Passord:

Ta gjerne kontakt med oss påwww.alfagruppen.no/kontaktsupportdersom du har spørsmål eller trenger hjelp.

Epost som sendes til kunder:

Du kan bestille nye kort til bedriften ved å fylle ut dette skjemaet. Dette skjemaet kan alle ansatte benytte seg av: https://www.alfagruppen.no/hms-kort

I tillegg må dere gi oss fullmakt til å bestille HMS kort for dere. Det gjør du ved å følge punktene i denne beskrivelsen:

https://www.alfagruppen.no/blog/brukerveiledning-6/tildeling-av-hms-kort-fullmakt-47

Du må legge inn person nr. XX i det siste punktet.