Alfa Gruppen

Om oss

Om oss

Alfa profilen har vi hatt med oss tilbake fra 2003. Den gangen under navnet Alfa Kommunikasjon. Vi var da forhandler av NetCom som etterhvert ble kjøpt opp av Telia. I de påfølgende årene tok vi store markedsandeler på Vestlandet og har opp gjennom årene levert en lang rekke telefoniløsninger med tilhørende utstyr og tjenester.

De siste årene har vi brukt mye tid og ressurser på å utvikle oss fra bare å være en tele- og dataforhandler til også å bli totalleverandør innen webløsninger. Dette innbefatter alt fra nettsider til bookingløsninger og nettbutikk. Vi lytter til kundene våre og utvikler løsningene våre i henhold til krav og ønsker fra kunder i alle forskjellige bransjer. Det har ført til at vi i dag har meget komplette løsninger, spesielt innenfor booking og nettbutikk.

Vi har etterhvert blitt en spesialist innen markedsføring på web og sosiale medier. I dag leverer vi egenproduserte webløsninger til hele Norge, samtidig som vi fremdeles er leverandør av tele- og dataløsninger. Dette gjør oss til en totalleverandør innen kommunikasjon og markedsføring.

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Vi har ingen bindingstid på våre produkter og tjenester! Hvorfor har vi ikke det? Jo, fordi vi tenker at det er vår oppgave å gjøre kundene så fornøyd at de ikke ønsker å bytte til en annen leverandør.

Hvor lang tid tar det å få bygget en nettside?

Standard leveringstid på våre nettsider er rundt to uker, men dette avhenger av hvor fort vi får tilsendt innhold i form av tekst og bilder fra deg som kunde.

Du trenger ikke å gjøre annet enn å fortelle litt om innholdet så lager vi et utkast til deg som du kan godkjenne eller be om endringer.

Har dere bindingstid?

Nei, vi har ikke bindingstid på løsningene som er produsert og levert av oss.

Dersom vi leverer løsninger levert av 3. part så kan det innebære en viss form for bindingstid. Eksempler på slike løsninger kan være telefoni fra Unifon og CRM fra Bitrix24. 

Hva er inkludert i drifting av webløsninger?

Hos oss inkluderer det aller meste i driftingen av nettsiden:

  • Domeneavgift
  • Serverleie
  • Overvåkning og kontroll
  • Backup og sikkerhet
Hvorfor bør jeg ha nettside?

Nesten alle som ønsker å enten bestille et produkt/tjeneste eller bare ønsker informasjon, starter med å foreta et søk på Google. Dersom de ikke finner fin nettside, eller eventuelt finner en nettside som er dårlig og uoversiktlig, så er det veldig sannsynlig at du mister kunder.

En nettside er ofte førsteinntrykket man får av en bedrift, så her gjelder det å ha en fin og brukervennlig nettside som representerer bedriften på best mulig måte.